
Prečo potrebuje dieťa špeciálnopedagogickú starostlivosť? Prečo nestačí viacej opakovať a učiť sa doma?
V pozadí špecifických porúch učenia sú poruchy funkcie mozgu. Nemyslí sa tým, že by dieťa malo nižší intelekt. Myslí sa tým napríklad, že mozog inak spracováva podnety. Pri sluchovom vnímaní nemusí dieťa vnímať, že slovo "babka" a "bábka" sú dve rôzne slová.
Preto je nutné
zostaviť korekčný program.
V mozgu existuje 52 oblastí, ktoré ovládajú
konkrétne mozgové funkcie potrebné na učenie. Napr.: krátkodobú pamäť,
sluchovú percepciu, zrakovú diskrimináciu, pravo-ľavú orientáciu.
Korekčný program posilňuje a napráva, presne tie funkcie, ktoré má dieťa
oslabené. Existujú rôzne špeciálnopedagogické prístupy, ktoré sa
uplatňujú pri korekcii a existuje množstvo metód.
Špeciálny pedagóg či
špeciálna pedagogička je odborne vzdelaná na korekciu a dokáže hľadať tu
najefektívnejšiu cestu korekcie, práve pre Vaše dieťa.
Opakovanie
nevyužíva špeciálnopedagogický prístup. Opakovanie je často veľmi
vyčerpávajúci a neefektívny spôsob pomoci v porovnaní so
špeciálnopedagogickým prístupom. Pokiaľ má dieťa špecifickú poruchu
učenia alebo pozornosti, má nárok na pravidelnú špeciálnopedagogickú
starostlivosť. Je to ako boľavý zub - môžete si naň neustále prikladať
obklady a užívať lieky od bolesti alebo sa rozhodnete navštíviť zubára.