Prečítané leto je liek proti nude a taký môj tip pre tých rodičov, ktorí hľadajú inšpirácie na aktivity a knihy. Všetko o tomto skvelom nápade nájdete tu. V tomto blogu vám predstavím ako využívam tajničky na podporu záujmu o knihy (nielen) pri deťoch s dyslexiou.
Tajničky majú deti radi, aspoň väčšinou. A ja mám na tajničkách rada, že sa pri nich dá celkom flexibilne pracovať s množstvom prečítaného textu podľa potreby a únavy detí. Mám rada, že deti vďaka tajničkám môžu pracovať s knihou, ktorá môže byť aj náročnejšieho charakteru.
Tajničky využívam:
Pracujem s príbehom, ktorý deti poznajú. Tie menšie a s dyslexiou vďaka tomu, že som im ho čítala ja. Tie staršie vďaka tomu, že príbeh čítali už v minulosti.
Niekedy sa otázky z tajničky týkajú jedného príbehu/kapitoly (tak ako to je v pracovnom liste v tomto blogu). Pre pokročilejších čitateľov sú otázky z celej knihy.
Pri každej otázke je možnosť vyhľadať si správnu odpoveď v knihe. Mením aj formulácie nápovedy:
Pre tento týždeň som si vybrala knihu od Astrid Lindgrenovej – Pipi Dlhá Pančucha. Je to opäť kniha, ktorá sa nachádza snáď v každej knižnici a je teda ľahko dostupná. Pipi, Anika a Tomi sú na ostrove Kurekuredut, kde je mnoho jaskýň. Takže moja voľba bola jasná.
Pracovný list ukrýva tajničku – celé meno Pipi Dlhej Pančuchy. Pamätáte si ho? Ak nie, nie je nič ľahšie ako sa pustiť do tajničky.
Pracovný list má dve verzie.
Verím, že sa bude páčiť. Pracovný list o_jaskyniach